سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، میراثی سودمند است . [امام علی علیه السلام]
کل بازدیدها:----88573---
بازدید امروز: ----3-----
بازدید دیروز: ----7-----
جستجو:
مصاحبه جنجالی جدید با افشین قطبی - مصاحبه
 
 
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    مصاحبه جنجالی جدید با افشین قطبی - مصاحبه

  • پیوندهای روزانه
  • مطالب بایگانی شده
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • وضعیت من در یاهو
  • مصاحبه جنجالی جدید با افشین قطبی
    نویسنده: اشکان کرمی سه شنبه 86/7/10 ساعت 9:12 عصر

    قطبی: از پروین عذر خواهی می کنم

    افشین قطبی حالا فاز تازه‌ای از فوتبال ایران را تجربه می‌کند. حاشیه‌ها و جنجال‌ها که وقتی نام پرسپولیس به میان می‌آید، به اوج می‌رسد.

    سراغ مربی پرسپولیس می‌رویم تا او هم درباره حواشی و هم درباره تغییراتی که در آخرین بازی پرسپولیس شاهد بودیم، بپرسیم.

    * پرسپولیس چند هفته بدون تغییر در نفرات و آهنگ بازی به میدان رفت، اما مقابل پاس همدان شاهد تغییرات بودیم.
    ما در این بازی در چهار پست بازیکن عوض کردیم. موقعیت خوبی بود که در داخل تیم انگیزه ایجاد کنیم. به این ترتیب به هوادران و کارشناسان نشان می‌دهیم، حرف آنهایی که می‌گویند پرسپولیس نیمکت ندارد درست نیست. چرا که در بازی با پاس با چهار بازیکن از روی نیمکت به پیروزی رسیدیم.

    * از مشکلات فنی پرسپولیس در هفته‌های گذشته، تعداد کم نفرات در خط میانی بود، مقابل پاس این روند اصلاح شد. آیا این یک برنامه برای بازی‌های بعدی هم خواهد بود؟
    تغییرات ما برای جبران اشتباهاتی بود که در بازی با فجر روی داد. در آن بازی فاصله بین خطوط ما زیاد بود که به آنها فضا می‌داد. ما در طول هفته روی این مساله کار کرده بودیم. من همیشه می‌گویم اگر می‌خواهیم قهرمان بشویم باید نظم داشته باشیم، این مساله در خارج از خانه مهمتر است. نکته دیگر این است که ما باید بازی را مدیریت کنیم. همچنین اداره بازی وقتی جلو افتاده‌اید، مهم است. اینکه چطور از زمان استفاده کنید و این کاری بود که مقابل فجر انجام نشده بود. ما در آینده هم باید این‌گونه بازی کنیم. نکته دیگری که برای من مهم بود تعداد زیاد پاس‌های سالم بود که رد و بدل می‌شد. در چند مرحله من شاهد بودم بازیکنان حتی تا بیش از 20 پاس بین خود رد و بدل می‌کردند و این باعث می‌شود در هنگام حمله، موقعیت‌های بهتری هم داشته باشیم.

    * به نظر می‌رسد؛ رضایت کاملی از تیم خود دارید؟
    ما هنوز باید بهتر از این باشیم. گذشت زمان این را به شما ثابت می‌کند. ما در هر بازی تاکتیک خاص خود را داریم. انتظار دارم در هنگام دفاع، همه خطوط دفاع کنند و در هنگام حمله هم همه خطوط در حمله شرکت کنند. با کادر فنی روی این مسائل کار می‌کنیم. اینها که می‌گوییم بازیکنان باهوش لازم دارد که ما زیاد داریم. نکته دیگر این است که بازیکنان بفهمند، همیشه یک بازیکن آماده پشت سر آنهاست که می‌تواند جای آنها را بگیرد. ما باید در هر بازی نتیجه بگیریم. این را هواداران می‌خواهند، پس برای ما آسان است که بازیکنان را از روی نیمکت به ترکیب اصلی بیاوریم.

    * عباس آقایی این هفته بهتر از چند هفته اخیر بازی کرد. گویا عقب‌تر کشیدن او برای خودش و تیم خیلی خوب بود؟
    این تصمیم جدیدی بود که گرفتیم و من فکر می‌کنم، مکان فعلی، بهترین منطقه برای او باشد و با همین شیوه از وی استفاده کنیم.

    * در دو هفته اخیر درباره برخوردی که با شیث داشتید یک سری حوادثی مطرح شد.
    یک اتفاق معمولی، بزرگ شد. شیث از بازیکنان خوب ما است ولی در نیمه اول بازی با فجر، اشتباهاتی داشت و تصمیم هایی گرفت که درست نبود. ما از چهار مدافع خودمان اول انتظار انجام کارهای دفاعی را داریم. مربی باید در چنین مواقعی تصمیم بگیرد. از سوی دیگر در ایران رسم است که خبرنگار بلافاصله با میکروفن توی صورت بازیکن می‌رود. بازیکن هم ملتهب است و ممکن است حرفی بزند. خود شیث هم گفت اشتباه کرده و موضوع همانجا تمام شد. من هیچ احساسی بدنی نسبت به او ندارم. ما معلم هستیم و باید آموزش بدهیم. برای من نظم تیم مهم است، چون این به سود همه خواهد بود. فوتبال همین است. مطمئن باشید، در این پرسپولیس هیچ‌کس فیکس نیست.

    * منظور ما بیشتر به شایعات بعد از بازی با پاس همدان بود؟
    حرف‌هایی که زده شده است، اصلا درست نیست. من و شیث نسبت به هم احساس خوبی داریم. من بعد از بازی دست او را در دستم گرفتم و فشار دادم که نشانه خوبی بود. در رختکن هم به او خسته نباشید گفتم. بالاخره در فوتبال پیش می‌آید. ما اصلاً چنان حرف‌هایی که مطرح شده است، بین ما رد و بدل نشد.

    * مشکل دیگری هم که در روزهای گذشته مطرح شده بحث شما درباره فوتبال «علی‌اصغری» است؟
    من مدت زیادی نیست که به ایران برگشته‌ام. بسیاری از لغت‌ها عوض شده است. هر روز اوضاع من بهتر می‌شود. من بعد از بازی با فجر سپاسی گفتم، بازی شیر تو شیر شده بود و سازماندهی را از دست دادیم. پیش از آن چند باری شنیده بودم که در ایران به فوتبال شیر تو شیر «علی‌اصغری‌» می‌گویند. من با خودم فکر کردم علی‌اصغر یک فوتبالیست بوده است که این‌طور بازی می‌کرده که زیر توپ می‌زده است و اصلاً تصور نمی‌کردم این لفظ، اشاره به یک فرد خاص، آن هم علی پروین باشد. کاملاً یک سوءتفاهم اتفاق افتاد. من اصلاً نمی‌دانستم «علی‌اصغری» چیست؟ وقتی بعد از آن مصاحبه، موضوع را برای من توضیح دادند، به شدت ناراحت شدم. من اصلاً منظور بدی نداشتم و اگر هم احساسات آقای پروین را جریحه‌دار کردم، عذرخواهی می‌کنم و می‌خواهم که مرا ببخشند. اما واقعاً هیچ عمدی در کار نبوده است. من برای ایشان و کسانی مانند ایشان که تاریخ پرسپولیس و فوتبال ایران هستند، احترام زیادی قائل هستم. شخصیت من این‌طور نیست که به کسی توهین کنم. استفاده از این لفظ یک اشتباه، به خاطر عدم اطلاع من از تاریخ به‌وجود آمدن این کلمه بود.

    * چه کسی این کلمه را به شما گفت؟
    در این مدت چند بار شنیده بودم. اینقدر مهم نبود که به خاطر بسپارم چه کسی این کلمه را به کار برد، اما اینطور که می‌گویید، نوشته‌اند، نبوده است. یعنی از نزدیکان من یا از اعضای کادر فنی نبوده‌اند. به هر حال من باز هم از آقای پروین عذرخواهی می‌کنم. هرچند کاملاً از موضوع بی‌اطلاع بودم.


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • گفت و گو با حمیرا ریاضی
    [عناوین آرشیوشده]

     
     
  • لینک باکس