سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، نرمش و ملایمت در همه چیز را دوست دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
کل بازدیدها:----88613---
بازدید امروز: ----8-----
بازدید دیروز: ----4-----
جستجو:
مصاحبه با فتح الله زاده - مصاحبه
 
 
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    مصاحبه با فتح الله زاده - مصاحبه

  • پیوندهای روزانه
  • مطالب بایگانی شده
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • وضعیت من در یاهو
  • مصاحبه با فتح الله زاده
    نویسنده: چهارشنبه 86/5/24 ساعت 10:50 عصر

    اگر رئیس فدراسیون بودم،‌ حجازی یا پروین سرمربی تیم‌ملی می‌شد

    مدیرعامل استقلال پیش از این فاتح رقابت در بازار نقل و انتقالات بود و با گذشت چند هفته حالا رقیب سرخ را نزدیک به خودش می بیند.

    فتح‌الله‌زاده در گفت و گو با فوتبال ایران در این خصوص گفت:هیچ‌وقت از موفقیت تیم رقیب ناراحت نشدم. به نقل و انتقالات اخیر آنها نیز حسادت نمی‌کنم چون ما بازیکنان موردنظرمان را جلب کردیم، چه بسا که اگر باز هم نیاز به بازیکن دیگری داشتیم، می‌گرفتیم.

    - آخرین خرید سرشناس استقلال چه کسی خواهد بود؟

    حمید شفیعی، صحبت‌های بسیار خوبی در مورد این مهاجم با مدیرعامل سپاهان در ترکیه داشتیم تا برای جذب شفیعی بیش از پیش، امیدوار باشیم.

    - یعنی موضوع شفیعی را تمام‌شده می دانید؟

     هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد اما به محض حضور در ایران، بحث نهایی را در خصوص شفیعی با ساکت انجام خواهیم داد تا تکلیف این بازیکن را یکسره نماییم.

    - گویا برد اخیر استقلال مقابل قونیه‌اسپور، بازتاب خوبی در رسانه‌های ترکیه داشته؟

    تیم ما در ترکیه بی‌حاشیه و دغدغه تمرین کرد و مقابل تیم قونیه‌اسپور جدا از بازی خوب، یک نتیجه عالی را برابر یک تیم مطرح ترکیه‌ای به دست آورد که این دو مهم در کنار هم بسیار حائز اهمیت است. قونیه سال گذشته در زمین خود جز گالاتاسرای به هیچ تیم دیگری نباخته بود و تیم کوچکی در فوتبال ترکیه محسوب نمی‌شود.

    - موضوع ترانسفر برهانی به بلژیک چقدر جدی است؟

    ببینید، برهانی با پیشنهاد خارجی مواجه شده. اگر این مهاجم به اروپا برود، یک مهاجم بزرگ داخلی را جایگزین او خواهیم کرد. صحبت‌هایی در این خصوص با یک بازیکن بزرگ صورت گرفته که اگر برهانی ترانسفر شد، این انتقال صورت پذیرد.

    - در خصوص خریدهای بزرگ پرسپولیس در چند روز اخیر چه نظری دارید؟

     هیچ‌وقت از خریدهای بزرگ پرسپولیس ناراحت نمی‌شوم و به آنها حسادت نمی کنم. استقلال بر اساس نیازش، بازیکنان موردنظرش را جذب کرد. همیشه طالب این بوده‌ام که تیم رقیب ما مقتدر باشد. البته نباید فراموش کرد پرسپولیس دو بازیکن کلیدی خود (معدنچی و کعبی) را از دست داد، به همین دلیل درصدد جایگزینی آنها بود. ضمن آنکه باید بگویم پرسپولیس تیم سال قبلش قوی‌تر از ما بود و شاید به همین دلیل آنها در پایان فصل بالاتر از استقلال در مکان سوم قرار گرفتند.

    - نقل و انتقالات نسبتاً موفق پرسپولیس، شما را نگران نکرده است؟

     ببینید، قوی بودن پرسپولیس مطمئنا به ما کمک خواهد کرد. اگر امسال تیم‌ملی ما قدرت چندانی نداشت، به این نکته بازمی‌گشت که تیم‌ملی تقریباً از بازیکنان دو تیم پرطرفدار ایران بود.

    - فتح‌الله‌زاده شانس اول قهرمانی را چه تیمی می‌داند؟

     به نظر من چهار تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان و پیکان برای قهرمانی شانس دارند.

    - کدام تیم در بین این چهار تیم شانس بیشتری برای قهرمانی دارد؟

     دوست ندارم با مطرح کردن نام استقلال، تمام فشار را به سرمربی تیم انتقال دهم. اگر تیم فعلی را یکسال دیگر در اختیار داشته باشیم، آن‌وقت می‌توان در مورد قهرمانی راحت‌تر صحبت کرد.

    - از استقلال جدا شویم و به تیم‌ملی بپردازیم؛ قلعه‌نویی در ناکامی تیم‌ملی چقدر مقصر بود؟

     نمی‌توان همه تقصیرها را گردن سرمربی تیم انداخت. حقیقت به این نکته بازمی‌گردد که با این شرایط، در آسیا نمی‌توانیم حرف اول را بزنیم. به عقیده من نیاز نبود که از تعداد بالای لژیونرها در تیم‌ملی استفاده شود. بعضی از لژیونرهای ما سربالا بازی می‌کردند، یعنی تمام توان‌شان را به کار نمی‌بستند. شما دیدید همین عراق که قهرمان شد در دور قبل در رقابت‌های غرب آسیا، مقابل تیم ب ما شکست خورده بود. منکر بازی موثر بعضی از لژیونرهای‌‌مان نظیر نکونام نمی‌شوم ولی اکثر لژیونرهای ما اشباع شده بودند و تمام توان‌شان را مصروف تیم‌ملی نکردند. تیم‌ملی ایران لژیونرهایی مثل دایی می‌خواست که تمام وجودش را برای تیم‌ملی کشورش بگذارد.

    - اگر فتح‌الله‌زاده، رئیس فدراسیون فوتبال بود، چه کسی را سرمربی ایران می‌کرد؟

     من اگر رئیس فدراسیون فوتبال بودم، حجازی یا پروین سرمربی تیم‌ملی  می‌شدند. البته در کنار یکی از این دو اسطوره، یک مربی تمرین‌دهنده خارجی نیز دستیار آنها می‌شد.

    - یعنی از قلعه‌نویی استفاده نمی‌کردید؟

     البته نه اینکه قلعه‌نویی باخته باشد و من بخواهم این حرف را بزنم اما اعتقاد من حجازی و پروین است.


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • گفت و گو با حمیرا ریاضی
    [عناوین آرشیوشده]

     
     
  • لینک باکس