سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهار دلها و چشمه های دانش است و آن است راه مستقیم، آن است مایه هدایت کسی که آن را پیشوای خود قرار دهد [امام علی علیه السلام ـ در توصیف قرآن ـ]
کل بازدیدها:----88592---
بازدید امروز: ----10-----
بازدید دیروز: ----8-----
جستجو:
مصاحبه با جواد نکونام - مصاحبه
 
 
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ
    مصاحبه با جواد نکونام - مصاحبه

  • پیوندهای روزانه
  • مطالب بایگانی شده
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • وضعیت من در یاهو
  • مصاحبه با جواد نکونام
    نویسنده: پنج شنبه 86/5/11 ساعت 4:29 عصر

    جواد نکونام در بدو ورود به اسپانیا در روزهایى که در ایران بود و یا در امارات بازى مى کرد، تصور مى کرد باید بین خودش با سایرین فاصله بیندازد، ولى حالا در اسپانیا مجبور است به هر طریقى که شده رابطه اش را با هم بازیانش گرم نگه دارد. با این وجود جواد در این مصاحبه یادآورى کرده است که بازیکنان اوساسونا استقبال خوبى از او به عمل آورده اند و به قول معروف حسابى تحویلش هم گرفته اند. سرمربى جدید تیم نیز در صحبت هاى خصوصى با ستاره ایرانى اش تاکید کرده که منتظر به اوج رسیدن او در کوتاه ترین زمان ممکن است. اگر جواد بتواند در لالیگا خودى نشان دهد آنگاه فوتبال ایران مى تواند به افقى فراتر از بوندس لیگا چشم بدوزد.

    •اوضاع در این چند روز چطور بوده؟
    خیلى خوب. بچه هاى تیم برایم سنگ تمام گذاشتند. اوساسونا تیم بسیار خوبى است و رفاقت در تیم بسیار زیاد است. از روزى که به تیم اضافه شدم احساس غریبى نکردم.

    •پس شرایط خوب است؟
    خیلى تحویل گرفتند. در هواپیما دورم جمع شده بودند و هر کسى مى خواست به نوعى با من ارتباط برقرار کند. از من خواستند اسم هر کدامشان را به فارسى بنویسم.

    •براى چه مى خواستند؟
    جشنى برایم ترتیب دادند و در این جشن بازیکنان نام ایران و اسم خودشان را به فارسى روى دست شان خالکوبى کردند.

    •چطور ارتباط برقرار مى کنى، اسپانیایى چیزى مى دانى؟
    دارم کم کم یاد مى گیرم… البته انگلیسى تا حدودى بلد هستم.

    •مترجم گرفتى؟
    فعلاً که مترجمى در کار نیست، از امروز معلم اسپانیایى مى آید روزى دو ساعت به من درس مى دهد.

    •مگر وقت درس خواندن و این کارها را دارى؟
    بله، روزى ۷-۶ ساعت در اختیار باشگاه هستم و دو ساعت وقتم را هم براى یاد گرفتن اسپانیایى مى گذارم چون باید به زبان اسپانیایى مسلط شوم.

    •بالاخره شماره شش را گرفتى؟
    هر چقدر تلاش کردم نتوانستم شماره شش را بگیرم و فعلاً شماره ۲۴ را مى پوشم تا شماره شش را روزى بر تن کنم.

    •چه سرى است که به شماره شش علاقه دارى؟
    پیراهن مورد علاقه ام است و براى من شانس مى آورد. مى دانید ۲۴ را انتخاب کردم. چون دو با چهار مى شود شش!

    •نظرت در مورد شهر پمپلونا چیست؟
    شهر کوچک اما جذابى است، مردم خونگرمى دارد اما هنوز کل شهر را نتوانستم ببینم. یک ایرانى اینجا است که امروز چند ساعتى با او بودم.

    •در مورد ائتلاف با على کریمى براى حذف دایى از تیم ملى بگو؟
    … واقعاً داستان جذابى است… دایى چه ربطى به من دارد. چیزى بنویسند که به من بخورد. دایى خیلى هم براى تیم ملى مفید است. او یکى از دوستان صمیمى من است و خیلى از مشکلاتم را با او در میان مى گذارم. این حرف ها صحت ندارد. او بزرگ فوتبال ایران است و همیشه با او مشورت مى کنم. على بازیکنى است که من و امثال من نمى توانیم او را خراب کنیم.

    •گفته بودند شما با هم قرار گذاشته بودید تا به دایى پاس ندهید؟
    داستان سازى براى على کریمى تمام شد و حالا نوبت من است. چون دو نفر با هم دوست هستند باید این حرف ها را برایشان بسازند. دیگر نمى خواهم در مورد این دروغ ها حرفى بزنم… مى خواهم از آمدنم به لالیگا لذت ببرم.

    •چقدر جام جهانى براى رفتن به اوساسونا تاثیر داشت؟
    آنهایى که مى گفتند من را تیمى نمى خواهد الان هم دوست دارم نظرشان را بدانم. به خاطر نور چشمى هاى خود مى خواستند من را تخریب کنند. به غیر از اوساسونا از دو تیم بزرگ دیگر اروپا نیز پیشنهاد داشتم. اما خوشحال هستم که اوساسونا را انتخاب کردم چون بازیکنان اوساسونا بى نظیر هستند.

    •فکر مى کنى از چه زمانى به تیم اضافه شوى؟
    از همین امروز من به تیم اضافه شدم و جاى خودم را در تیم دارم.

    •پس چرا در بازى با رن در ترکیب نبودى؟
    خودم نخواستم. مربى گفت مى توانى سى دقیقه بازى کنى اما چون ۲۴ ساعت در سفر بودم بازى نکردم. دوست داشتم با شرایط بهترى اولین بازى ام را انجام دهم.

    •مربى با تو صحبت نکرده است؟
    با هم مدت ها صحبت کردیم… او فقط مى گوید باید زود خودت را برسانى چون من روى تو حساب کرده ام.

    •یعنى در اولین بازى با ختافه تو را در ترکیب خواهیم دید؟
    تلاشم را انجام مى دهم تا از این بازى در ترکیب تیم قرار بگیرم. بازى دوم هم که باید برویم نوکمپ و براى این بازى لحظه شمارى مى کنم.

    •در جام باشگاه هاى اروپا با مهدى در یک گروه هستید؟
    متاسفانه یکى از ما باید اوت شود. اما خوشحالم که یکى از ما به جام باشگاه هاى اروپا خواهد رفت. جاى شکرش باقى است هر دو ما در این گروه حذف نمى شویم.

    •بدون تعارف، هامبورگ یا اوساسونا؟
    هامبورگ دیگر… مهدى تجربه بازى در جام باشگاه هاى اروپا را دارد و او باید به من تخفیف دهد تا من افتخار بازى در جام باشگاه هاى اروپا را پیدا کنم.

    •با مهدى صحبت کردى؟
    هنوز نتوانستم.

    •فکر مى کنى زنگ بزنى چه بگوید؟
    مى گوید چیز مهمى نیست. او اهل کرى خواندن نیست. مهدى پسر خوبى است.

    •خریدهاى اوساسونا تمام شده است؟
    هنوز نه، ولى تیم خیلى خوب است، از آن تیم هاى رفاقتى که همه با هم رفیق هستند.

    •سالگادو در تمرینات هست؟
    بله، الان هم در هتل با هم هستیم.

    •براى بازى با سوریه به ایران خواهى آمد؟
    سعى مى کنم بیایم… نمى دانم…


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • گفت و گو با حمیرا ریاضی
    [عناوین آرشیوشده]

     
     
  • لینک باکس